måndag 8 januari 2007

Jahapp

Då har jag också gått över till bloggervärlden. Det känns lite ovant, men betydligt enklare. Framför allt när det är dags för månadsbyte!

Jag har inte heller fått till det så att man kommer hit direkt från Ritkontoret, men orkar inte vänta tills jag fixat det. Det gäller även emmastickat, som egentligen ska ha adressen emmastickat.se, men det funkar inte än. Det där med teknik är roliga grejer...

Imorgon kväll börjar det nya livet med träning! Kroppen kommer garanterad att bli chockerad över förändringen, men det ska bli skönt. Nacken mår inte bra av flera lata veckor *ehum* månader.

Nytt liv som lockhårig började jag redan i fredags. Jag är helnöjd, även om M kallar mig för pudeln. Det är otroligt skönt att bara kunna dra fingrarna genom håret och sen vara klar! Men jag reagerar fortfarande lite när jag ser min egen skugga - skallen ser ju så stor ut när håret inte är platt!

Nä nu ska jag antingen diska eller sticka lite innan jag tar ut hundarna. Det blir nog skilda promenader ikväll även om den som blir kvarlämnad brukar se väldigt missnöjd ut. Men det är mycket lättare och trevligare att träna med en hund i taget. Känns som att resultatet blir bättre också.

Vi har köpt nya kex, pyttesmå och runda. De verkade bra (= de är små och luktar inte illa) men Hasse ratade dem i morse. I eftermiddag knaprade han dock i sig dem, men jag vet inte om det var för att han upptäckte att han gillade dem trots allt, eller om det var bara för att Tage åt dem. Återstår att se, men jag hoppas han gillar dem för de var väldigt praktiska att ha i fickan.

Inga kommentarer: