söndag 14 januari 2007

Mer Karinstuga...

Det blev inte så bra bilder, men tänk er sommar och sol... fast det blåser så att fönsterrutorna skallrar nu!
Jag och morbror K på väg upp till Karinstugan. Det blåser som fanken!

Bersån till vänster, eken till höger. Jag antar att det ser mysigare ut i sommar...

Stugan som den ser ut när man står under eken.
Inte lika fin som Rosendal, men den har sin charm.

En bit av köket. Det var faktiskt lite större än jag mindes det. Plats för kökssoffa iaf. Jag tycker det ser lite ut som Pettsonhuset :-)

Resten av interiörbilderna var inte så bra, svårt att få nån överblick. Men det var en hyfsat rymlig hall med brant trappa upp till vinden. Halva vinden är oinredd men det finns en liten sovkammare som man kan använda på sommaren. Troligen får det bli gästrum om vi väljer Karinstugan.

Köket kan man komma in i både från hallen och från vardagsrummet (som på bilden). Vardagsrummet har fönster åt tre håll (mycket bra!) och är lite mindre än det vi har på Rosendal. Men det är ändå tillräckligt med plats för säng, matbord och några fåtöljer.
Fundera, fundera...

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

ÅH! Det såg verkligen dömysigt ut! Men på listan du gjorde så tyckte jag Rosendal verkade lite bättre...? Jobbigt om Martin ska slå i dörroster och så!! Vilken lycka att ni kan välja mellan två så söta ställen! Grattis!

Anonym sa...

Tackar! Jo jag tror också att M kommer att svära över dörrposterna. Men själv vill han helst byta till Karinstugan och påstår att han inte kommer att ha några problem alls med det. Vi får väl se vad han säger när han famlar upp mitt i natten på väg till dass och krossar pannlampan mot dörrposten ;-)