fredag 12 januari 2007

God gooood mat!

Aaah. Det här stället kan jag verkligen rekommendera! Jag och en bloggvän åt där igår, som lön för att jag haft en liten minikurs i InDesign. Med sån lön kan jag tänka mig att vara lärare fler gånger!

Jag åt mört och fint reninnananlår med polenta och nån sås. Ett glas mycket gott rött till och sen avslutade jag med en tonka-bönsmousse med romindränkta vinterfrukter och choklad. Desserten serverades på ett annorlunda och kul sätt, det ska jag komma ihåg till egna middagar!



Maten var som sagt god och servicen ypperlig! Personalen var jättetrevlig, kunde svara på vad tonkabönor var, och stressade oss inte trots att vi satt kvar vääääldigt länge (vad gör man när sällskapet är trevligt?). Helt klart värt ett återbesök!

Mannen vid bordet bredvid tackade för "trevligt sällskap" när han och hans partner gick. Han borde nog ha sagt "trevlig underhållning" för de lyssnade ivrigt på vårt samtal som rörde det mesta från jobb till bloggande till relationer och konflikter. Men lite underhållning får man väl bjuda på om folk nu är så nyfikna!

I morse vaknade jag dock upp med grym nackvärk. Först kändes det inget, men när jag vred på mig för att stänga av klockan blev nacken riktigt arg och har fortsatt sura hela dagen. Det gör riktigt ont att vrida på huvudet men jag hoppas att ett hett bad och lite massage ikväll ska råda bot på det. Vi ska ju på bröllop imorgon och då vill jag inte gå omkring som en stelopererad!

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Men snälla, man äter väl inte mört?

PS. Nu kanske du hamnar på tjuvlyssnat?

maria sa...

yum, det låter jättegott!

Anonym sa...

Linda: ja, tanken om tjuvlyssnat slog faktiskt oss också. Vi funderade till och med över hur vi skulle beskrivas: "blondiner 30+" eller "två unga tanter" :-)

Jag kanske borde ha skrivit fint och mört istället ;-)

C sa...

Mjum. Det var godast! Men marulkinden toppade till och med renen, tyckte jag personligen, som var möe möe nöjd med mitt val. Kvällen som helhet var kalas och undervisningen i världsklass! Tack så jättemycket! Det gör vi om!