fredag 19 januari 2007

Nya brills funna

Med en kvart kvar till fredagsöl blir det inte mycket gjort. Desto mer hände på lunchen idag. Jag hittade ett par fina glasögon som jag lånat hem på prov. Bilder kan väntas under helgen för den som är nyfiken.

Designen är norsk, för ovanlighetens skull. Vi diskuterade faktiskt det på en middag hos våra norska vänner: svensk, dansk och finsk design är betydligt mer känd. Ändå borde det väl finnas andra norska saker än lusekoftan? Paret vi var hemma hos hade fina bestick som var norska, men jag hade aldrig hört talas om vare sig märket eller designen.

Numera känner jag iallafall till Moods of Norway som designat glasögonen jag fastnade för. Missa inte kallingarna med gör-det-själv-broderi i webbshoppen. Efter en lokal marknadsundersökning på kontoret är det dock ingen av killarna som tycker det är lika roligt som vi tjejer tyckte...

Inga kommentarer: