fredag 26 januari 2007

Inget mer velande

Nu har vi bestämt oss. M ringde morbrorn igår och deklarerade att vi flyttar till Karinstugan så fort de föregående hyresgästerna flyttat ut sina saker. Han tyckte vi var lite roliga som flyttar omkring så mycket. Faktiskt är vi nog de enda som bott i alla tre torp som hör till gården! En sommar på Perstorp, en på Rosendal och nu en förhoppningsvis lååååång framtid i Karinstugan. Jag hoppas vi inte ångrar oss bara ;-)

Rosendal är alltså ledigt ifall någon letar torp. Ett mysigt ställe det med!

Det ska bli väldigt spännande att se vad som finns i trädgården och att möblera och ordna till inomhus. Jag håller tummarna för rabarber men annars får jag väl plantera egna. Jag vill ha paj och kräm! Nere på Julita gård finns flera rader med olika rabarbersorter. Jag som inte ens visste att det fanns fler än en! Kanske värt att ta reda på lite mer innan jag väljer sort. Det ska vara en som ger mycket rabarber med minimal ansträngning och helst hela sommaren. Paj, paj, paj!

Måste leta nya smultronställen dock för vi kan nog inte räkna med att smultronen växer i överflöd precis vid huset som de gjorde på Rosendal. Men vi får väl gå dit och palla iförda smultronknyckarbyxor ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

HURRA!! Nu får jag inventera eken på knappnålslavar (och äta paj till efterrätt!) Bra val... men det visste du ju att jag skulle tycka!

C sa...

ÅÅh... jag vill ha Rosendal. Men det går ju inte :(. Och självklart får du länka till mig. Som C eller Cecilia - vilket som.

maria sa...

åh, jag skulle hugga rosendal direkt ... om jag hade bil ... och sådär.

Anonym sa...

Smultronknyckarbyxor? Hur ser sådana ut?

Anonym sa...

ewa: jag vet inte, men finns det äppelknyckarbyxor så måste det väl finnas smultron-dito. Från femtiotalet skulle jag gissa, i brunrutigt ylle ;-)