lördag 10 maj 2008

Ingen modeblogg direkt

Funderingen kring mönstret på Becon fick mig att inse att ju äldre jag blir, desto mindre ändrar jag min smak. Säkert en helt normal utveckling, men det känns ju lite konstigt att vara så gammal och stagnerad ;-)

Jag var på NZ 2002 och 2004 och när jag nu tänker på vad jag ska packa med mig dit 09 så inser jag att många av plaggen är samma som då. Shortsen jag har på mig idag köpte jag där 04, liksom sidenlakan. Regnställ och neccessär köpte jag där 02 och vandringskängorna redan 99 inför Zimbabweresan.

Det fanns en tid då varje sommar innebar nya kläder, och även om jag fortfarande behöver nya plagg då och då, så innehåller off-season-lådan i källaren flera favoriter som har många år på nacken. Merinoullströjan är ett annat exempel, liksom en mjuk och vindtät jacka som nästan alltid har rätt temperatur oavsett väder. Det lönar sig uppenbarligen med kvalitet, iallafall om man har så förutsägbar smak som jag.

Nu slog det mig dessutom att jeansjackan är från 02, liksom min svarta klänning med smala vita ränder och sandalerna med "lakritsremmar" som också alltid känns rätt. Alla de köpte jag på rea i lilla Nelson och har använt mycket. Kanske är det så att NZ innebär bra klädköp? Visst vill du shoppa, L8?

Inga kommentarer: