onsdag 21 maj 2008

Förkylt var det här

Om det fanns någon rättvisa här i världen så skulle föräldrar inte kunna bli sjuka om den andre föräldern är bortrest. Någon sådan rättvisa finns dock inte, så därför är det numera inte bara Leo som snörvlar.

Det började igår och jag gick och la mig tidigt i hopp om att bli bättre under natten. Men Leo (som ju inte heller är helt frisk) sov dåligt hela natten, aldrig mer än två timmar i sträck och oftast bara en. Jag vet inte om det bara var det, men i morse mådde jag ännu sämre. Ont i öron, huvud och hals. Om jag rör på mig blir jag alldeles matt och svettig, och det kommer och går även om jag bara är här hemma.

Tack och lov har Leo inte alls varit särskilt gnällig (utom när jag rensar hans näsa) men sovit lite mer än vanligt nu på dagen och då har jag också passat på att sova så nu känns det lite bättre. Tage har varit hos sin gamla dagmatte och kommer att bli hämtad av micromatte så jag slipper gå ut igen idag. Både M och A är alltid guld värda, men extra mycket idag.

Leo leker med babygymmet och jag dricker te för att lindra halsen. Annars har jag mest ätit vitlök och apelsiner idag...

Inga kommentarer: