söndag 18 maj 2008

Dagens rätt

När jag är ensam blir det här nog den mest avancerade matlagning jag kostar på mig: pasta och makrill. Men en dekorativ sallad på selleri, äpple och rädisa har jag fått ihop iallafall. Och på spisen står en gryta rabarberkräm med kardemumma och väntar på att hedersmoster M ska hälsa på :-)

Leo sover så jag passade på att läsa DN ordentligt också. Jag fick bita ihop ordentligt för att inte bli irriterad på Linda Skugges tjat om att man mår bra bara man håller sig sysselsatt konstant. Hur länge håller det liksom? Det är nästan så jag tror att hon bäddar för att få ännu större rubriker när hon själv springer in i väggen och erkänner att utbrändhet inte bara är fejk. Eller så är hon helt enkelt så trångsynt att hon tror att det hon själv inte förstår inte finns. Pah.

(såja, inte bli irriterad... inte bli irriterad...)

Inga kommentarer: