söndag 25 maj 2008

En anonym hamster

Hej!
Jag heter Emma och jag är en hamster.

Jag har hamstrat så länge jag kan minnas. Till mitt försvar får väl nämnas att jag ofta hittar bra använding för prylarna också. Korken till en kaviartub passar utmärkt som citruspress till Barbiedockorna och gamla fåtöljer från soprummet kan få ny fin klädsel.

Men den senaste tiden har rensningsfröna börjat gro (det tar tid i hamsterjord) och plötsligt känner jag ett sug att göra mig av med onödiga prylar. Blocket, here I come!

En del återfall får jag nog räkna med, och vissa prylar är för bra-att-ha för att kunna sälja eller skänka bort. Men en stor del av onödighetsprylarna ska bort och lämna ljus och luft efter sig. Samt pengar till reskassan, det är en bra motivation.

Och nu när jag skrivit det här måste jag ju realisera det också för att inte få stå med skammen senare. Smart va?

Inga kommentarer: