söndag 18 maj 2008

Här kommer Folke Flodén

Sist vi var på IKEA köpte vi en leksak åt Leo att ha i bilen. Den fick snart namnet Folke Flodén och inte långt därefter även en egen sång som jag brukar sjunga i bilen. Låten är faktiskt så catchy att Martin har kommit på sig själv med att nynna på den på jobbet...

Idag fick jag plötsligt infallet att kolla på Eniro och det finns faktiskt en Folke Flodén på riktigt! Snacka om att det kliar i fingrarna att ringa upp honom och sjunga:

Här kommer Folke Flodén,
en flodhäst med bara två ben.
Pussa på Folkes nos,
han vill ha mycket gos.
Smaka på Folkes öra
det kan du också göra.
Tugga på Folkes fot.
Åk sedan bil utan knot.

Vi åker bil, många mil
med Foooolke Flodeeeen
med Foooolke Flodeeeen

(Därefter kan man variera i oändlighet med känner du Folke Flodén, javisst jag känner Folke Flodén, det är så bra med Folke Flodén, alla gillar Folke Flodén osv)

Svårt att säga om jag har en ny karriär (som mjukisdjurslåtskrivare) på gång eller om Leo helt enkelt kommer att få men för livet av det här...

foto: IKEA

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

*nynnar* Jag försöker hitta melodin men det går inte så bra!