söndag 11 maj 2008

Drömmar...

Martin gav mig den här länken -> utan att inse att jag skulle bli blixtförälskad! Perfekt läge i ett område där jag sällan ser hus till salu, trevlig gård och bra planering. Och köket är ju helt underbart! Jag kan lätt se våra möbler, och oss själva, där.

För att distrahera mig föreslår han sen att vi ska titta vad som finns i torptrakten istället. Det hjälpte föga för där hittade vi det här ->. Bakugn i köket och allt, redo för rieskabak. Och just det hus han själv sagt att han vill ha, när vi passerat det på väg till ICA.

Husdrömmarna blir lite extra starka såhär i vårtider, men jag får påminna mig om att med en fördubblad boendekostnad skulle vi knappast ha råd att vara hemma med Leo så länge som vi tänkt. Det är nog viktigare att kunna jobba deltid än att ha eget hus, iallafall för tillfället. Men drömma kan man ju...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Martins hus-självklart!;)

C sa...

Åh jissesanamma. Martinhuset är tokfint - och gigantiskt stort. Jag skulle bli mörkrädd i det. Å det andra är ju tvärgulligt men jag får ångest bara jag ser prislappen och ser åt vilket håll det barkar. Det där kan ju lätt sluta på en bra bit över tre mille - och så ska det renoveras på det. Det är så SJUKA priser. Jag tror att vi är och förblir hyresgäster.

e sa...

Jo, sjuka priser är det. Det lär ju inte stanna i närheten av utgångspriset...