onsdag 14 maj 2008

Hah!

Äntligen, äntligen har jag också fått Leo att skratta högt! Tidigare har det ju bara varit moffa som lyckats med det men idag när vi lekte titt-ut skrattade han flera gånger. Ända tills vi ringde upp pappa så han skulle få höra över telefon, då var det plötsligt inte lika roligt längre. Det var så härligt att höra skrattet att jag ville dela med mig till M också. Men det blir väl fler gånger!

Nu sover Leo förmiddagsluren och jag har ett bröd som snart ska in i ugnen. Jag drabbades av foderleda i morse och ville inte äta samma gröt som vanligt, så den fick åka ner i en bröddeg istället. Det passade extra bra eftersom vi hade en gammal jäst som låg och skräpade i kylen.

I kväll när M kommer från jobbet åker vi söderut där vi ska övernatta hos de andra Krantzarna och sedan tillbringa torsdagen med att ställa iordning torpet inför sommaren. Förhoppningsvis blir det fint väder och en kopp kaffe under eken också, men framför allt ska vi montera säng, möblera om och sopa rent. På köksspisen har det rasat ner en massa skräp ur vädringsluckan... bland annat nåt som ser ut som päls från en ekorrsvans. Urläskigt, men nu ska det bli rent och fint.

Måste försöka komma ihåg att mäta öppningen till bakugnen också, så vi kan köpa en lucka och fixa till så det blir bakning i sommar.

Med lite tur kanske det finns rabarber också?

Inga kommentarer: