tisdag 13 maj 2008

Bildkavalkad





Sedan jag fick min digitala systemkamera på 30-årsdagen har den analoga legat oanvänd. Den digitala har så många fördelar, men också några nackdelar. För även om jag fotade mycket redan innan så är det ingenting mot hur många bilder jag knäpper nu. På datorn ligger femtielva mappar med bilder utan ett riktigt bra sorteringssystem. Jag försöker så gott jag kan, men när man plåtar mycket blir det ändå lätt ohanterligt.
Snart måste jag ta mig i kragen och beställa papperskopior så Skruttas kan få ett riktigt album. Väntar jag för länge kommer jag aldrig att orka gå igenom alla bilder för att välja ut de bästa...

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag tänker göra en fotobok digitalt så får man den inbunden och klar. Och kan dra kopior. Jag har inte tid att klippa och klistra! Det får bli höstens projekt... Googla på fotobok.