onsdag 4 november 2009

Håll tummarna nu! Hela natten!

Är du leds på sömntjat kan jag rekommendera att du hoppar över detta inlägg helt. För övriga kan jag berätta att vi hade en riktigt bra natt i natt! Leo tog visserligen god tid på sig att somna, men sov sen från ca 20:00 till 02:30. Då ville han egentligen ha "nenne" men jag lyckades övertala honom att testa pottan istället och mycket riktigt var kan kissnödig! Vi har ett tag nu misstänkt att det är därför han vaknar och sen blir det en ond cirkel med mer välling, mer kissnödighet osv. Mitt i natten kan det dock ändå vara svårt att neka honom när han vill ha välling, eftersom man själv är så trött att man bara vill somna om.

Inatt lyckades jag dock få honom att somna om utan mer välling och utan alltför mycket protester. Dessutom i egen säng, och där sov han till sextiden på morgonen!!! Då fick han morgonvälling i vår säng, somnade om och sov till klockan nästan var nio! Helt otroligt!

Nu håller vi tummarna för att samma sak ska ske i natt igen. Vi har försökt proppa honom full av mat så han inte ska vakna hungrig och dragit ner på vällingportionen så han inte ska bli lika kissnödig. Innan läggdags fick han en banan och han har faktiskt inte protesterat mot den minskade mängden välling (det har han gjort förut). Nu återstår bara att vänta och se... det är iallafall hoppingivande tyst inne i hans rum. Kanske får gå och kika om M också somnat ;-)

Inga kommentarer: