lördag 21 november 2009

Prosit

Usch och fy. Jag har åkt på en riktig dunderförkylning som hotat angripa bihålorna också! I vanliga fall hade jag raskt tagit de magiska gröna pillren (sinova) men det fick man förstås inte när man var gravid så istället har jag kört med nässpray och många snytningar.

Efter lunch gick jag och Leo till nya lekplatsen en sväng. Solen sken så fint och den har ju varit osynlig i flera veckor, så jag kunde inte låta bli trots förkylningen. Men det verkar som den friska luften gjorde gott för nu känns det faktiskt bättre i bihålorna. Visserligen har jag ont i halsen istället, men hellre det.

Nu tittar Leo på Lilla spöket Laban, M halvslumrar bredvid och själv ska jag koka te med manukahonung som jag hoppas ska hjälpa till att mota bort det sista av förkylningen. Vi har fortfarande kvar lite i burken från NZ för sån "finhonung" används bara på scones eller i te, inte i matlagning. Annars har de iof fått in manukahonung på Coop... till det facila priset av 200 spänn kilot eller vad det nu var!

2 kommentarer:

s sa...

Usch o blä med förkylning :( Krya på dig!!

Lina sa...

Hm... se bara till att vara frisk till vilken dag vi nu sa... tisdag (?). Gäller mig med... (host, host)