onsdag 18 november 2009

Felvänd men vid gott mod

Idag fick S och E rycka ut som Leovakt medan jag var på MVC på kontroll. Det hela gick förstås jättebra, utom att L passade på att SÄTTA SIG på sin kusin... som dessutom hade ont av tandspricking och var på dåligt humör redan innan. Men Leo är van att brottas med grannen T och hon skrattar bara när han gör så med henne ;-)

Kontrollen gick fint och alla värden var bra. Jag har känt mig lite trött på sistone men det var nog bara sömnbristen och inte järnbrist för allt såg fint ut. Det skadar förstås inte att jag boostat med leverpastej och blodpudding på sistone heller. Magen har inte vuxit i samma takt som sist, men det är bara bra för då låg jag nästan över kurvan. Räkan behagade dock ligga med huvudet upp, vilket jag misstänkt eftersom jag mest känt sparkar neråt. Barnmorskan försäkrade att det fortfarande finns gott om plats att vända så jag hoppas verkligen att Räkan gör det snart. Leo låg åt rätt håll rätt tidigt vill jag minnas... och kickade revben hela tiden.

Lite kul var att barnmorskan lyssnade på hjärtljuden med en tratt istället för med doppler. Visserligen fick inte jag höra ljudet då, men det var skönt att slippa klägget på magen plus att det inte stör Räkan heller. Hade dock inte varit med om det förut, där jag gick med Leo använde de bara doppler.

Leos sömn har blivit bättre igen (tack och lov!) och i morse sov han ända till nio! Visserligen efter två uppvak och en väldigt sen och seg insomning kvällen innan, men ändå. Irriterande nog var ju jag ändå tvungen att gå upp klockan 8 efterso jag skulle till mvc. Hoppas iaf de goda vanorna håller i sig framöver. Det hänger nog mycket på att hans stackars tröga mage fortsätter funka som den ska. Den hakade upp sig igen förra veckan, vilket resulterade i två timmars vaka med en ledsen kille som behövde bajsa men inte kunde. Stackars lilleman!

Inga kommentarer: