måndag 16 november 2009

Håll i dig, morsan!

Även om man sitter i vagn så är det förstås säkrast att hålla i sig när man åker tunnelbana. Så tycker Leo iallafall. I andra handen håller han den eviga volvon och numera känner han igen nästan alla volvobilar, både ute och i tidningsannonser. Vete sjutton vad han ser det på, men det slår aldrig fel.
Han har också koll på att jag har en bebis i magen (fast knappast vad det innebär) och härom dagen då han kände den sparka försökte han sparka tillbaka. Fast där sa jag stopp - nån måtta på härmandet får det vara. Att härma är annars väldigt poppis just nu. Använder jag skohorn ska han också göra det... och när jag klär på mig vill han också ha roll-on under armarna (dock med locket på). Snacka om att man blir medveten om allt man gör numera!

3 kommentarer:

Ewa sa...

Har han börjat vela använda rakhyvel också? När W var liten så fick han en egen rakhyvel, utan rakblad i, så han kunde raka sig som pappa framför spegeln.

Men en dag så lyckades han få tag på en rakhyvel med rakblad i...

Och hoppsan, där var ett barn med ny frisyr!

Ina sa...

Blivande bilmekaniker kanske?

e sa...

Ewa: hade han sett M raka sig med hyvel så hade han säkert velat prova han också. Men M använder tack och lov rakapparat och bara typ varannan vecka eller nåt så jag tror inte ens Leo sett honom göra det. Tror vi kanske ska hålla det så ett tag så vi inte riskerer det lilla hår han har ;-)

Ina: ja, eller bildesigner kanske?