måndag 23 november 2009

Eeeeeemil!

Idag har Leo visat sina allra mest kreativa sidor. Till exempel har han kommit på att dra fram köksstolen till spisen (tidigare har han nöjt sig med att diska i hon). Han var visserligen bara intresserad av att tända fläktlampan, men det räcker med att lägga handen på rätt ställe av hällen för att han ska slå på plattorna. Om det inte var en engångsföreteelse att han ville upp där lär vi få tejpa över knappsensorerna när vi inte använder dem.

En stund senare hämtade jag tvätt i badrummet, medan Leo väntade i sovrummet med Tage. När jag kommer in har han baxat sin traktor (den som man sitter och sparkar sig fram på) UPP I SÄNGEN och försökte åka omkring där. Han tyckte det var jätteskoj, men det gjorde INTE jag.


Sen var han iallafall hjälpsam både med att hänga tvätt och montera stolar (var på IKEA igår) även om han inte ville läsa bruksanvisningen utan peta plugg i hål bara på måfå. Vi fick dock ihop stolen ändå, under viss styrning av mig.

Nu sover han middag, helt slut eftersom han vaknade redan vid sextiden. Men då hade han å andra sidan sovit hela natten utan uppvak, så det var inte så illa iallafall. Kände mig ovanligt utvilad i morse trots förkylningen som inte verkar vilja ge sig helt.

Inga kommentarer: