onsdag 28 november 2007

Växer så det knakar...

Enligt dagens besiktning är allt bra: järnvärde, blodsocker, blodtryck, magkurva och vikt. Barnmorskan trodde att tröttheten beror på infektionen... kanske i kombination med för mycket aktivitet.

Jag är lite piggare idag så det stämmer nog. Får försöka ta det lugnare, men det är svårt när man har roligt. Ikväll ska jag dessutom provbaka en kaka för jobbets räkning och så tänkte jag göra pepparkaksdegen inför helgens julbak med Hanne och Johanna. Pepparkaksdegen kommer dock att gå som en barnlek nu när jag har hushållsassistent! Tror vi unnar oss hämtmat från greken ikväll. Ifall inte Martin tänker till och komponerar nåt kulinariskt av grönkål, rödbetor och vitkål (vilket är ungefär vad vi har hemma) förstås.

De senaste dagarna har jag varit i princip konstant hungrig så jag antar att knodden vill växa till sig lite. All energi går väl åt till att sparkas, för den lever om rätt bra nu. Före lunch var jag tvungen att äta ett päron och på eftermiddagen har jag ätit både banan och mandarin, förutom lussebullen (vi firar Maltedagen på jobbet... malt... hehhe) och den rejäla portionen lammgryta jag åt till lunch. Och ändå är jag fortfarande hungrig!

Det är ju tur jag mest är sugen på bra saker och inte godis :-)

Inga kommentarer: