onsdag 14 november 2007

Helt ok

Ännu en besiktning godkänd. Magen håller kurvan fint, vikten ökar lagom, hjärtljuden lät bra och barnmorskan bekräftade det jag redan trott: att el Knoddo lagt sig med huvudet neråt. Den kan iof forfarande få för sig att vända sig men det blir ju trängre och trängre så förhoppningsvis håller den sig i rätt läge.

Jag är lite piggare, trots att jag sov fullkomligt uselt i natt. Det är nog tack vare att vi tog tag i saken på jobbet igår och har listat allt jag ska göra (med tidsuppskattningar) och att jag har fått lämna en del uppgifter vidare. Jag försöker bortse från det faktum att enligt tidsuppskattningen har jag jobb att göra non-stop i 18 dagar... och jag har ca 20 kvar att arbeta. I tidsuppskattningen finns ju inte tex mötestid medräknat, vilket är minst en halvdag per vecka. För att inte tala om alla småprojekt som brukar dyka upp stup i kvarten.

Men jag tar det med ganska bra ro och går strikt efter priolistan. Jag hinner det jag hinner helt enkelt!

Imorgon åker vi till Prag på höstkonferens. Det ska bli jättekul även om jag tänker fokusera enbart på själva konferensen och tillbringa större delen av kvällarna på hotellrummet med en bok. Håller tummarna för badkar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller oxå tummarna för badkar!! Vill att du ska ha det varmt, skönt och lungt!!!

Önskar dig en underbar resa!

Kramar
MicroMatte
ps är glad för att allt är bra med knodden och jag längtar lite till nästa dröm jag har... Tänk om det blir 1-2 då, eller 2-1??? Ds.

Fem i familjen sa...

Hejsan!
Kikar in här ibland och ser att beräknade dag närmar sig. Finns inget bättre än när man har den lilla på magen. Obeskrivligt härligt! Ser att du ska hinna med en liten resa. ha det bra.
p.s har börjat sticka lite smått och har inte gjort det på evigheter. Har du några enkla stick mönster på lager. Har börjat med mössor och är ute efter ett mönster på baby mössa. Har du ett?

klappa "lilla" magen från mig. kram kram

e sa...

4ifamiljen:
Jag har tyvärr inga enkla stickmönster utan brukar bara sticka mössor på strumpstickor (runt runt alltså) och avmaska när det känns lagom. Inte mycket till hjälp alltså :-)

Jag lyckas inte komma in på din blogg, blir ju nyfiken! :-)