måndag 19 november 2007

Prag mm

Prag var fint, riktigt fint. Jag vill helt klart åka dit igen... utan jobb och utan att vara gravid :-)

Staden var som gjord för att bara promenera omkring, fika, promenera mer och bara njuta av omgivningarna. Och dricka öl förstås, men det fanns ju defenitivt inte på kartan!

Snälle kollegan J hade bokat enkelrum åt mig så jag kunde koppla av utan att tänka på att en rumskompis skulle dyka upp lite smålullig framåt morgonen. Något badkar fanns det inte, men jag upptäckte att jag nästan mer uppskattade det faktum att det gick att bara in i duschen! Hemma är jag ju van vid att saxa mig upp i vårt höga badkar, vilket känns rejält även om jag har pall. Men det är skönt att bada i så det är det värt ändå!

På fredagen hade jag gått upp redan vid fem och efter att ha konfererat en hel dag stannade jag på hotellet när kollegorna drog iväg för att besöka fyra ölbryggerier. Jag tänkte läsa lite men somnade istället och sov en timme innan jag åt middag, tog en liten promenad och sen lade jag mig igen. Läste bok och somnade tidigt.

Det var ett smart drag för på lördagen var jag piggare och hängde med ut och åt på kvällen. Vi var på ett jättemysigt ställe med gamla tegelväggar och en jättestor öppen spis där de grillade anka. Åt gott och hade mycket trevligt.

Jag var bland de första att gå hem (halv tolv ungefär) och de sista hade rumlat in vid femtiden på morgonen. Det var rätt skönt att inte höra till dem, utan kunna njuta av en god hotellfrukost innan jag shoppade upp mina sista kontanter på ett litet marionettlejon till Knodden.

Idag har jag varit på gravidmassage på Axelssons, en present från M. Det var verkligen bra och jag hade gärna legat kvar en stund på britsen eftersom jag äntligen fick ligga på mage!

På väg till massagen kände jag av lite förvärkar för första gången. Ett ypperligt tillfälle att öva på andningen alltså, och det funkade riktigt bra! Man måste bara strunta i att folk omkringen reagerar på flåsningarna ;-)

Inga kommentarer: