onsdag 21 november 2007

Många magar på liten yta

Idag var vi på Huddinge sjukhus som hade informationsträff inför förlossningen. Det var väldigt bra, två trevliga barnmorskor som verkade sympatiska. Inte mycket nytt egentligen, men bra att veta vad som gäller på just vårt sjukhus. Om allt går normalt så får förmodligen M stanna kvar på BB över natten också och det känns ju extra bra!

Jag åkte i god tid eftersom jag inte visste hur lång tid det skulle ta. Medan jag satt och väntade gick jag igenom bilderna i mobilen och kom på att jag glömt att blogga denna skylt som satt på transferbussen från långtidsparkeringen till Arlanda. Första gången jag sett en gravidplats, och den knep jag förstås ;-)

Samlingsplatser för gravida (som idag på Huddinge) är rätt roliga. Alla vaggar fram (inklusive jag själv) och alla går på toa både innan föreläsningen och i pausen (inklusive jag själv).

Här verkar mycket oro kretsa kring om man får föda på den förlossningsavdelning man tänkt eller inte. För ve och fasa - man kan ju bli skickad till SÖS eller Södertälje eller nåt! Det är klart att det säkert inte känns kul isåfall, men jämfört med att åka 15 mil (eller mer) som man gör i mina hemtrakter så känns det inte som nån större katastrof. Här slipper man ju dessutom hålla utkik efter renar! ;-)

Från det ena till det andra: vad betyder det att man först drömmer att man åker bil mellan Pajala och Satta och stannar för att en varg springer ut på vägen och leker med en fotboll? Och att man, efter att ha vaknat och varit på toa, somnar om och drömmer att man berättar om vargen man sett?

2 kommentarer:

maria sa...

Konstigt - jag hade också en udda dröm i natt, vaknade, somnade om och drömde att jag berättade om den drömmen.

C sa...

Det betyder att man längtar hem till Norrbottens ensliga vidder där även den mest sällsynta varelsen ändå har ett socialt behov av andra! Haha!