söndag 3 oktober 2010

Tillbaka till vuxenvärlden

Trots en aktiv helg med städdag och fest i bostadsrättsföreningen har jag hunnit beta av en hel del matte. Bara några få sidor andragradsfunktioner kvar innan jag går över på sannolikhet och statistik... och det borde ju vara enkelt och begripligt, eller hur? Har dock inte lyckats klura ut hur man gör "upphöjt i 3" osv på miniräknaren så jag knappar för hand...

Festen igår var väldigt lyckad. Leo röjde järnet tillsammans med grannbarnen - sprang ikapp i källaren, gömde sig under trappan, kittlades, klättrade i soffan och åt stora mängder minisaltgurkor, brieost och chips. Han fick vara uppe nästan två timmar extra för vi hade inte hjärta att avbryta det roliga.

Idag har han varit lite "bakis" och sov en stund på eftermiddagen men ville ändå (frivilligt!!!) lägga sig i normal tid. Själv somnade jag också (inte helt enligt plan) så kvällen blev väldigt kort. Men jag har iallafall plockat ihop lite av gårdagens rester till en lunchlåda. Imorgon börjar allvaret!

2 kommentarer:

kusin g sa...

Nu vet jag inte vad du har för miniräknare, men det borde finnas en knapp med ett sånt här tecken ^ Så då trycker du 2^2 för att få 2 upphöjt i 2 till exempel :)

e sa...

ooooh, tack! Jag har LNs gamla men har inte fått tag på henne sen problemet uppstod. Jag har en såndär tak-knapp så jag ska testa den. Tack för supporten! Det blev lite jobbigt att knappa 1.04 upphöjt i fem :-)