söndag 26 september 2010

Ett kapitel snart slut

Imorgon börjar sista veckan som mammaledig. Vart i all världens värld tog den här tiden vägen egentligen? Det känns vemodigt för även om det ska bli lite kul att jobba också, så kommer jag att sakna tiden hemma. Det blir ju väldigt lite vakentid med barnen om jag kommer hem vid 18 och de lägger sig mellan 19 och 20. Fast det är klart - om Flora fortsätter med de vanor hon etablerade i norr så lär jag se mycket av henne nattetid iaf ;-)

Nu gäller det att kräma ur det absolut sista ur ledigheten. Det gäller att hinna träna, njuta av dagsljuset, laga mat, fiiiika med andra mammalediga, uträtta ärenden och ändå bara njuuuta av barnen och nuet. En svår ekvation, tur jag läser Matte B.

2 kommentarer:

Hanne sa...

Jobb, redan der!? Hur gør ni, jobbar du 100% eller delar ni 50/50?

e sa...

Ja det har gått alldeles för fort tycker jag! Den här gången ska jag dessutom jobba 100% okt-dec. Sen blir det antingen studier eller halvtidsjobb för mig. Jag hoppas på studier! :-)