söndag 5 september 2010

Ekvationer - check!

Puh! Nu har jag räknat igenom första kapitlet i matteboken. Imorgon väntar geometri och det ska förhoppningsvis gå snabbare eftersom det är väsentligt mycket kortare. Därefter väntar självtester och inlämningsuppgifter och jag tror nyckeln till att lyckas ligger i att göra det så snabbt som möjligt. Mitt matteminne är nämligen av superteflon och trots att jag ännu minns gatunamnet på adresslappen på pappas gamla paraply så vet jag att konjungatregler och sånt rinner iväg lika snabbt som oljan i en het stekpanna. Det gäller att skynda på alltså!

Uppdraget försvåras något av att Floran (och därmed även jag) sover sämre än någonsin. Vi misstänker att det är fler tänder på gång, alternativt magknip eller förkylning. Hur som helst så ska det bli skönt när det är bättre. På dagarna sover hon också mindre än vanligt och äter sämre, men är ändå oftast på bra humör.

Men nu, mina vänner - god natt! Jag beräknar att det är en dryg timme kvar till nästa Florauppvak...

Inga kommentarer: