lördag 9 oktober 2010

Men gaaah!!!

Jag hade bestämt att jag skulle gå på familjegympan på F&S med Leo imorgon. Men när jag nu gick in för att dubbelkolla schemat visar det sig att familjegympan var idag och inte imorgon!!! Så idiotiskt, jag hade ju lika gärna kunnat gå idag men var helt säker på att det var på söndagar. Istället får vi kajka till Ringen... fast eftersom det innebär att vi får åka blå buss skulle jag tro att Leo blir väldigt nöjd, så det kanske var meningen iallafall. Han har pratat om blåa bussar varje gång vi är inne i stan, för ute i förorten har vi ju bara röda.

Förresten glömde jag skriva om dagens roligaste händelse under mattrandet. Jag hittade ett fel i lösningsboken! Lösningsboken hävdade nämligen att det stod fel i facit men eftersom min uträkning stämde med facit ringde jag och dubbelkollade med matematikexperten W, som gav min och facits version helt rätt! Om jag bara orkar ska jag skicka ett mejl till Liber och påpeka missen. Hur som helst var det uppiggande att ha rätt :-)

Imorgon skulle vi egentligen haft storbak med kusin J och kusinsambo M, men det är uppskjutet till nästa söndag så jag ska hinna mattra klart. Den som väntar på något gott...

3 kommentarer:

En amatör sa...

Ha! Rätt åt Lösningboken! Heja dig! :)

maria sa...

Haha, du kan ta genvägen till Liber via min make ;)

e sa...

Maria: vilket sammanträffande! Måste helt klart ta det vidare...