torsdag 21 oktober 2010

Nattsömnen

I natt var det lite bättre med nattsömnen men jag är inte säker på att fasen är över ännu. Han har haft skrik-och-spark-morgnar mellan 5 och 6 nästan varje morgon i snart två veckor. Jag försökte ta igen lite sömnbrist igår genom att lägga mig samtidigt som honom kl 19, men det funkade sådär. Jag somnade visserligen snabbt men sen vaknade jag igen vid nio och låg vaken flera timmar. Väldigt irriterande.

I morse vaknade han vid sex, fick välling och sov sen till strax före sju då han steg upp med orden "idag skrek jag inte, mamma" :-)

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Livsfarligt att somna för tidigt på kvällen!!!

Fint att språket kommer, kanske alla dessa gissningslekar som man ägnat sig åt sen de föddes kan minskas (trött? hungrig? magknip? sällskapssjuk? tänder? osv). Hoppas ni sover gott i natt!

maria sa...

En liten fråga för egen del: sover han alltså i normala fall 12 timmar per natt? Och jag antar att han inte sover middag då?

e sa...

maria: jo han sover i normala fall 12 timmar per natt om han inte sover middag på dagen. Det blir lite tidiga kvällar men han verkar må bäst av det upplägget

Maria sa...

Undrar om det är smittsamt? Då kanske jag kan komma över med Nora en sväng ;-)