lördag 9 oktober 2010

Dagens bästa ur Leomun

  1. Efter att ha försökt få mig att leka med bilar och blivit avspisad med orden "inte nu, mamma räknar matte" en gång för mycket: Mamma inte mattra!!!
  2. På väg att gå och lägga sig, tittar ut i mörkret: Nån gång vi åka rymdskepp ut i sovdagset. Nån gång.

Med sovdags tror jag han menade mörkret/natthimlen för han pratade tidigare om att åka rymdskepp ut i mörkret.

Dagen har mestadels gått åt till att mattra. Jag har nu bara tre uppgifter kvar på uppdrag 2. Tyvärr de lite svårare, men å andra sidan måste jag ju inte prompt ha rätt på dem heller. Jag ska dock göra ett nytt försök (samt kontrollera svaren på de andra uppgifterna) imorgon med ny fräsch hjärna.

Klarar jag även detta uppdrag återstår bara den muntliga examinationen. Är lite orolig för att drabbas av totalt hjärnsläpp... men om jag inte gör det bör det gå vägen. Och om jag väl får mitt betyg måste jag säga att det är väldigt frestande att anlägga ett litet bokbål på uteplatsen...

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Häftigt hur han labbar med språket! Och det där med bokbålet låter som en god idé. Vad du kämpar!!!