lördag 23 oktober 2010

Tusen frågor hela dagen

Idag har hela dagen ägnats åt att skriva högskoleprov. Det tar på krafterna men kusinsällskapet piggade upp. Sen kom jag hem till febrig och skruttig Leo och frisk Flora. Den förstnämnde ville gå och sova redan klockan sex så vi hann med att testa nya Filmfrågespelet tillsammans med ex-grannen A. Mycket trevligt!

Rättat provet har jag också gjort förstås. Retligt nog ser jag ut att ligga EN YNKA POÄNG (det ÄR motiverat att skrika!) från 1.9. Normeringstabellen har sett likadan ut de senaste åren så även om det inte är hundra procent säkert så räknar jag med att den blir så nu med. En poäng. Det känns väldigt, väldigt irriterande. Bara ett enda rätt svar till så hade jag varit rätt säker på att komma in på utbildningen.

Var det verkligen för mycket begärt?!

5 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag har missat... vad är det för utbildning du ska söka?! 1,8 är ju ett superbra resultat!!! Lycka till!

Amanda sa...

men... det är ju _svinbra_ eller?!
om jag inte minns fel?

(tror jag skrev 1,6 två gånger och var rätt nöjd för att vara matte-dyslektiker)

maria sa...

Gah, vad frustrerande! (Även om jag tycker det är ett jättebra resultat ändå.) Hoppas du har turen på din sida och hamnar på rätt sida strecket.

e sa...

Linda V: Psykologprogrammet med början i vår. Jag kan komma in med 1.8 också, men det är inte säkert. Kommer troligen in i Uppsala isåfall men det blir ju lite jobbigt att pendla.

Amanda: Jo det är väl svinbra... men ett poäng till hade varit svinbättre ;-)

Anonym sa...

Du är ju bäst!! Att plugga o skriva prov o var både! mamma o fru är ju inte det lättaste. Jag ska se till att hela familjen håller tummarna för dig när du söker o det blir många tummar, så nog ska du komma in.
Kram Heidi.
P.s sökt i Göteborg?!?