tisdag 19 oktober 2010

En vanlig morgon hos Krantzarna

Strax före fem i morse väcktes jag av följande kommentar, uttalad med oroväckande pigghet i rösten:

- Vem grät? Var det snigel? Eller Flora?

Det såg mörkt ut ett tag men efter en flaska välling, borttagen blöja och en hel del övertalning somnade lilleman till sist om vid 6-tiden. En halvtimme senare skulle min väckarklocka ringa… då är det väldigt skönt att ha fri flextid!

Sen när jag väl gick till jobbet, strax efter åtta, var jag tvungen att säga hejdå till Thomas, James och Tuff istället för mina vanliga familjemedlemmar. Leo sa som vanligt jag heter Thomas foffa-eeen* och då blir jag automatiskt Toby, Flora James och Martin Tuff. Ibland är han Blixten McQueen istället och då blir Flora Racerbabyn. Själv är hon lika glad oavsett namn, bara hon får gröt och kramar på morgonkvisten.

*fortfarande

Inga kommentarer: