måndag 18 oktober 2010

Kriser och inkompetens

Puh! Ikväll när Leo somnat hade jag tänkt fortsätta på boken jag läser och kanske mumsa i mig en av bullarna vi bakade igår tillsammans med kusin J och kusinsambo M. Istället har jag ägnat större delen av kvällen åt att bära runt på Flora som lider av en fet niomånaderskris och helst vill sova i famnen. Nu kom M hem från sitt uppdrag att prata med grannarna om nytt bredband och har tagit över den "lilla" klimpen som snart är uppe i tio kilo. Han har ju fördelen att kunna ligga ner bredvid henne, gör jag det vill hon bara slurka.

På jobbet har jag än en gång konstaterat att det finns många inkompetenta människor där ute som tror de är djäkligt kompetenta. Inte kollegorna men en leverantör som verkligen borde veta bättre. Man ska inte ta betalt för tjänster som rör typografi om man inte ens har koll på de mest grundläggande reglerna - och antingen förnekar att de finns när man påpekar det, eller säger att vi måste skriva en specifikation ifall de vill att vi följer fasta regler! Jag framstår nog i deras ögon som värsta bitchen och ändå har jag bara påpekat sånt som borde vara självklart. En kollega föreslog att jag skulle buda över Grafisk kokbok, men jag är lite för mjäkig även om det är frestande...

Inga kommentarer: