tisdag 29 september 2009

Tillbaka i höstsolen

Leo har haft några febriga dagar (och nätter) då han ena sekunden varit pigg för att nästa ha en febertopp på över 39 grader. Han har varit frisk i övrigt och vi tror det bara beror på att vi haft lite väl aktiva dagar på sistone. Stress-feber helt enkelt, även om det varit en positiv stress :-)

Natten till idag var han äntligen feberfri och sov bra (istället för att vakna stup i kvarten och ligga och klättra på mig i nån timme eller så). Solen sken och även om det var kallt så var det riktigt skönt på vår vanliga morgonpromenad i "skogen". Det är så himla skönt att vi har den så nära, även om det inte går upp mot en riktig skog förstås!


På lunchpromenaden testade vi en ny liten lekpark som har en rutchkana i alldeles lagom storlek. Tage fick stå bunden i trädet i bakgrunden under tiden. Rätt trist tyckte han, men kompenserades genom att Leo gömde kex sen, som han fick söka rätt på och äta upp. De börjar bli ett bra team de två!

Att klättra är det bästa tycker Leo, för rutchkanan är ännu lite läskig fast den är liten. Han ville hålla i min hand varje gång... en försiktig liten herre. Det har han inte ärvt av Martin iaf ;-)


På kvällen tittade vi på Pingu en stund och när Tage kröp upp i mitt knä ville Leo också sitta där. Ett riktigt Kodak moment.

3 kommentarer:

maria sa...

Åh vad söta de är på sista bilden :-) Förresten, var hittade du pennorna han ritar med?

e sa...

Pennorna hittade jag på Coop i Västberga, tror det var 59 kr för en ask med åtta pennor (om jag minns rätt på pris och antal). Korkarna är formade som olika djurhuvuden. De är egentligen för 3+ men det är väl bara korkens storlek som avgör. Han får inte ha dem utan övervakning, men brukar inte stoppa saker i munnen i vilket fall.

Annars har jag sett babytusch från 1 år på leksaksaffärer... men till ett helt annat pris!

maria sa...

tack, då ska jag spana på coop.