tisdag 15 september 2009

Jahapp

Man upphör som sagt aldrig att förvånas. Idag skulle en av granntjejerna vara barnvakt åt Leo nån timme så att jag kunde sticka på ett vattengympapass fast M inte hunnit hem från jobbet. Tji fick jag!

Leo har varit på bra humör hela dagen, fram till tre ungefär. Jag tänkte han kanske var hungrig och stekte plättar till tidig middag. Han åt hyfsat och ville sen ha päron (favoritfrukten för tillfället) men åt inte upp hela utan började kinka igen. Så jag satte mig med honom i famnen framför Fåret Shaun... strax efter introt sov han! Han som aldrig brukar somna sådär bara! Han känns inte varm men har hostat och nyst lite förut, så han kanske håller på att bli sjuk iaf. Nu har han sovit i gula soffan i snart en timme (somnade fyra) och gör ingen min av att vakna.

Barnvakt och träning är alltså inställt. Jag tröstar mig med kalla plättar med kaviar, som tyvärr inte smakar likadant som vanligt. Förbenade extra-känsliga gravid-luktsinne!

Inga kommentarer: