onsdag 2 september 2009

Hej hej säger Räkan!


Nu är det (äntligen) dags att presentera Leos syskon som beräknas göra entré kring den 11 februari 2010. Efter dagens ultraljud är det självklara arbetsnamnet Räkan, eftersom hen låg ihopvikt som just en räka. På bilden sparkar Räkan till lite, men oftast hade hen benen rakt uppvikta, utan att böja dem :-)

Eftersom Räkan låg som hen låg och dessutom väldigt långt ner (trots att det fanns gott om plats uppåt och trots att sköterskan petade och buffade för att få hen att flytta på sig) så blir det ett extra ultraljud om ett par veckor för att de ska kunna göra alla koller de ska. Men det de kunde se såg väldigt bra ut, så det finns ingen anledning till oro. Istället blir det ju lite spännande med en titt till!

14 kommentarer:

M sa...

GRATTIS!!!

maria sa...

Hej räkan! :-) Vad spännande, grattis!

Unknown sa...

Vilken fin räka!
/Tårögd stolt moster

Ewa sa...

Grattis!

s sa...

Hej! Välkommen Räkan!! :D

Lindas trädgårdsblogg sa...

Nämen vilken rolig nyhet!!! Stort grattis!!!!!

hj sa...

Åh, tack för titten på lilla fina Räkan!

Hanne sa...

Hm, det påminner mig om at jag har ingen aning vart våran UL-bilde är...Det borde hänga på kylen. Sånn är det med nr. två...

e sa...

Hanne: haha, precis så är det! Jag blir alltid lika ställd när nån frågar vilken vecka jag är i... förra gången hade jag järnkoll :-)

A sa...

Å, välkommen lilla Räkan!! Tant A blir lite rörd och ser så mycket fram mot att få träffa lilla räkan...

Kram
A

Ina sa...

GRATTIS! Men vad underbart kul!

Sara sa...

Nu tittar jag in hos dig och säger som de andra...Grattis till räkan:-)

Jag var där du är nu för ca 8mån sen och satt med en tjusig ul-bild och en gosig 1,5åring i knät.
Du har en underbar tid framför dig (saknar faktiskt min mage litegrann)...det är sååå kul med två små söta hemma:-)

Tittar säkert in igen!

K A T A R I N A sa...

GRATTIS!!

Kramar
Katarina

C sa...

Ååååh! RYs och lite lip här tror jag bestämt. Så fin! Lillräkan! Snart här! Stor kram!