måndag 7 september 2009

Puh

Det är mycket som händer i Leos liv nu uppenbarligen. Han har knäckt pusselkoden, lär sig nya ord hela tiden och kan sätta på kranen själv så nu tvättar han händerna säkert tjugo gånger om dagen. Inatt pratade han dessutom i sömnen för första gången! Det är ju något jag är känd för att göra ofta, framför allt när jag var yngre. Det råder lite delade meningar om huruvida han sa pappa eller buss, men han lät väldigt glad iallafall. Pappo och Buppo låter rätt lika när man är yrvaken, men Martin är väldigt benägen att tolka det till det förstnämnda ;-)

Den senaste veckan har han helt vägrat sova middag, somnar inte ens i bilen(!) men har å andra sidan somnat som en sten nån gång mellan sex och sju på kvällen. Vissa nätter har han sovit bättre än vanligt, vissa sämre, men alltid minst till sju iallafall. Utom i morse då han först gav oss varsin puss, sen sa han "potta" och ville gå och kissa! Väldigt gulligt, utom att klockan var tio i sex...

Efter en förmiddag ute i fina vädret och lunch på uteplatsen (har jag sagt att jag älskar vår lägenhet?) gav vi oss av till Skhlm för att leta badkläder åt mig. Jag upptäckte nämligen att jag inte alls kom i de jag kunde ha i somras, och nu ska jag gå på vattengympa minst en gång i veckan har jag tänkt. Leo promenerade nästan hela vägen till Axelsberg! Där stannade vi en stund och tittade på koooopa (grävskopa) och tack-tooo vid husbygget.

Jag hittade badkläder, lyckades prova med Leo i hytten trots att han hellre ville åka rulltrappa, och gick sen in på Lagerhaus. Där inne gick jag och småpratade om vad vi såg, tills jag plötsligt upptäckte att han nickade till - han hade somnat! Inte nog med att han sov, han gjorde det dessutom i TVÅ timmar! Han vaknade upp inte mindre än två gånger och jag försökte prata med honom och få honom att piggna till, men han somnade bara om igen. Det var som om han behövde ta igen de tidigare dagarnas missade middagslurar.

Det är som dom säger, när man tror man greppar läget så förändras nåt. Men det blir ju aldrig tråkigt iallafall! :-)

Inga kommentarer: