måndag 21 september 2009

Häråt Leo, häääääråt!

Som bekant är barn svåra att fotografera och djur svåra att fotografera. Det blir inte lättare av att försöka kombinera de två, men ikväll lyckades jag faktiskt få med båda på bild utan att den ena vänder ryggen till eller är på väg ur bild. Om det funnits ljud så skulle ni fått höra Leo säga pappa också, för jag frågade om vi skulle ta en bild och skicka till honom :-)

För övrigt undrar jag om det börjar bli dags för koppel för lilleman också. En stund efter att vi tog denna bild kubbade han nämligen iväg på en liten stig upp i skogen istället för att följa mig och Tage. Jag ropade, men då sprang han bara ännu fortare! Tur han inte är så snabb än, särskilt inte i gummistövlar, så jag hann ikapp...

Bland de nya orden i vokabulären finns "taxi" och "backa". I början sa han taxi om många bilar (han verkade gilla ordet och skrattade varje gång) men nu vet han vilka bilar som är taxi och vilka som inte är det. Han kan dock ta fel på polisbilar eftersom de också har skylt på taket.

"Backa" säger han när han backar med leksaksbilarna, sin bobby car eller dockvagnen samt om han ser nån bil backa ute. Det lönar sig att berätta i detalj vad man ser! :-)

Idag sa han också Elmer för första gången, när han fick se kortet på C-systers blogg. Samt Märtha, fast det lät mest som Bäppäää.

2 kommentarer:

Anonym sa...

22.55 slocknade hon, efter att ha ägnat 30 minuter åt att låta sin dalmatiner kliva ner i burken och äta tygkanelbullar (ackompanjerat av ett smackande ljud) en halv miljard gånger :-)
tack för i dag! :D

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jösses, mina pojkar har nog varken sett en taxi eller en polisbil! Jo, som leksak, men inte på riktigt. Dags att sörja för deras allmänbildning. Vi måste åka in till stan!