söndag 13 december 2009

Julen har landat också i soffan

Det var lite läskigt att sätta saxen i tyget som Katarina tryckt, men eftersom bredden på våden passade så perfekt bestämde jag att det var meningen att det skulle bli kuddfodral av tyget. Jag hade till och med sidenband i matchande färg så jag kunde göra en knytbandslösning istället för knapphål! En bit blev över, lagom till en duk, men jag måste köpa ny tråd för den tog slut precis när jag var klar.

Den kvadratiska kudden fick jag av M-syster när hon varit i Singapore och den passar perfekt. Nu återstår bara något annat tyg till den stora vita kudden som jag tycker sticker ut för mycket. En lite mörkare röd tror jag vore fint, men hade inget i gömmorna.

Att flytta ut gula soffan i köket är nog det bästa vi gjort i ommöbleringsväg! Jag var lite orolig att den skulle kännas för stor och klossig men den funkar verkligen jättebra och har blivit den naturliga platsen att sitta/ligga på. Leo gillar att leka och läsa där och ikväll låg han och jag där och myste medan Martin plockade undan efter maten. Inget är så vilsamt som att se andra arbeta ;-)

Inga kommentarer: