onsdag 2 december 2009

Alldeles för arla morgon

Bildkvaliten är usel, men halv sju på morgonen orkade jag inte hämta fram storkameran utan nöjde mig med mobiltelefonen och (o)befintligt ljus.

I morse var det alltså dags för paket två. Leo började genast säga "bil, bil" när jag lyfte upp honom för att välja paket. Han blev dock inte ett dugg missnöjd när det istället visade sig innehålla en liten tekopp med fat och sked. Att det var blommor på var extra populärt!

I söndags, mitt i thaimaten, ville Leo plötsligt lämna bordet och vi förstod inte varför... han hade inte ätit mycket och ville inte säga tack för maten utan stack in i sitt rum. Det var först när han kom ut bärandes på en av sina små stolar som vi förstod vad han ville. Sen dess vill han äta alla sina måltider vid lilla bordet som numera står i änden av matbordet. I morse satt han och mumsade på ett äpple (som han själv norpat från fruktskålen) medan jag åt frukost och läste DN i lugn och ro. Eftersom stora matbordet skymmer sikten lite uptäcker jag först efter ett tag att han satt sig extra bekvämt till rätta...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå vilken fin sida du har o så söt Leo är. Hoppas att allt är väl med Er!
Heidi.

Veronica sa...

coola killen - kanske pepparkaksdräkten kommer från lillasyrran i den här familjen?

en utmaning väntar på min blogg...

Anonym sa...

Å, lilla goa Leo!!
"netta och cesse" kommer sakna att få se en morgon-gosig Leo på morgonen i nästa vecka...

Kramar