söndag 13 december 2009

Jul, jul, strålande jul!

Aaaah! Jag älskar verkligen Spotify (även om vi har snikvarianten med reklam). Läste i DN om skivan "Jul på svenska" med Georg Wadenius mfl och insåg direkt att den skulle vara nåt för mig. Faktiskt så mycket att jag tänkte masa mig iväg och köpa en skiva. Men så kom jag på att jag kunde kolla Spotify först. De hade den, så nu hör jag ljuva toner redan ikväll!

Skruttet sover och jag har symaskinen framme så jag ska laga en av Martins t-shirts samt eventuellt sy ett kuddfodral till om jag hittar ett passande tyg i gömmorna. Vi har tinat lussekatter också, men är fortfarande för mätta på tomtegröt för att orka äta något. Leo vägrade dock äta gröten utan åt skinka, potatis och tomater istället. Tomtegröt som är så gott! Jag gjorde en stooor sats så jag har till frukost i flera dagar!

Martin är nere i källaren och letar efter julgransfoten som vi så förutseende köpte för flera veckor sen, men nu inte kan hitta! Hur kan en smidesfot bara försvinna?! A mystery it is.

Inga kommentarer: