fredag 30 oktober 2009

Vädrar morgonluft

Okej. Jag börjar inse att den här bloggen bara blir tråkigare och tråkigare att läsa. Men tänk dig att du lider av sömnbrist sen snart två år så förstår du kanske hur stort det är. Inatt sov Leo från åtta på kvällen till strax efter fem på morgonen! Utan att vakna en enda gång! Sen flyttade han över till oss, drack en flaska välling och sov till sju. Själv låg jag vaken i en timma tills väckarklockan ringde och bara njöööt av att ha fått sova ostört så länge! Som tur var så gick jag faktiskt och la mig i rimlig tid (kan bli lite si och så med det annars) och vaknade inte ens när M kom in och la sig.

Vi vet inte om hemligheten låg i att han innan läggdags åt en skål yoghurt med äppelmos och dinkelpuffar, eller om det bara var en slump. Hur som helst ska vi fortsätta försöka klämma in ett kvällsmål efter middagen. Vi har försökt med gröt förut men det har gått sådär. Dessutom åt han bra av middagen igår (lax, ris och massor av paprika) och det skadar ju aldrig.

Det vore ju kanon om de goda vanorna kunde hålla i sig, för tänk om man kunde njuta av åtminstone några veckors ostörda nätter innan det är dags för Räkan att göra entré. Fast Räkan ska ju förstås bli en exemplarisk sovbebis har vi tänkt oss... nån gång måste ju mina gener slå igenom! ;-)

Inga kommentarer: