lördag 1 mars 2008

Grass widow

Skruttas sover i vaggan, trots att jag kokat te, så jag utmanar ödet med att blogga lite också ;-)

Martin åkte iväg till Vasaloppet tidigt i morse så nu är jag gräsänka till imorgon. Tack och lov verkar det inte bli en likadan dag som igår (peppar, peppar). Då gnällde han och pruttade hela natten och större delen av dagen. Men på kvällen la han en rejäl laddning i blöjan (och upp på pyjamasryggen) och sen verkar allt vara bra igen. Hoppas det håller i sig!

Gårdagen var dock inte så jobbig som den kunde ha varit. Vi hade nämligen besök av vännen M, åt hembakta semlor (tack kusin J!) och promenerade i den underbara vårsolen. Idag regnar det igen men det finns ju inga dåliga väder som bekant. Inte när man har hund iaf.

Tage har jag dock lämnat hos MM för en liten stund sen eftersom det kändes lite mycket med både bebis och hund såhär första gången man är ensam en helg. Det känns lite tomt men Tage blev överlycklig när M tog emot. Jag skulle tro att de leker med boll för det tycker båda om...

Inga kommentarer: