lördag 15 mars 2008

Uni-k overall

När lille R föddes köpte jag en liten sparkdräkt/overall för att färgerna var så fina. Tyvärr visade det sig att storleken var minst sagt udda. L8 var för artig för att säga nåt, men när Leo skulle prova dräkten var den för kort i båldelen redan när han var en vecka gammal, medan resten var alldeles för stort. Ganska dåligt må jag säga och hoppas att inte alla Unis kläder har konstiga mått.

Först tänkte jag kapa av benen och göra en tröja. Men tröjor är ganska opraktiska på bebisar (föredrar body helt klart) och jag kom på att jag kunde förlänga dräkten istället. Dessutom passade resterna från köksgardinen perfekt i färg. Det var lite tunt i kvaliten men med velour på baksidan (mjuka sidan inåt) så blev det jättebra. Min gamla textilslöjdsfröken Martha kan eventuellt ha invändningar på prydligheten i sömmarna, men funktionellt blev det iaf. Och det finns lite att växa i också!



5 kommentarer:

Unknown sa...

Det är ju min kusin som äger och gör UNI!

e sa...

I know, men passformen var ändå usel. Jag hoppas det var ett måndagsexemplar...

Lindas trädgårdsblogg sa...

Den blev ju till och med ännu snyggare! Och herregud vilken söt kille som finns inuti!

Ina sa...

Oj.. det står visst "David". men det var ju givetvis jag som skrev.

jaja. Jo, Det gör ju inte saken bättre att det är min kusin, jag menade bara att då har man ju all möjlighet att påverka så att passformen bli bättre i fortsättningen.

Det blev snyggt när du sydde om!

e sa...

Jag förstod att det var du Ina :-)

Hade jag vetat om det tidigare hade jag gått tillbaka men nu är det ju så länge sen jag köpte dräkten. Och jag hittade ju en bra lösning, han har faktiskt på sig den nu (efter att ha bajsat ner de kläder han hade i förmiddags)