tisdag 4 mars 2008

Teknik eller tur?

Skruttas har varit gasig i magen från och till, trots magdropparna. Pruttig, gnällig och allmänt orolig. Igår när jag satt och ammade funderade jag över det och försökte hitta ett mönster. Plötsligt slog det mig att oroligheterna börjar under natten och går över på dagen. Kunde det kanske vara amningstekniken det var fel på? Att han sväljer mer luft när han liggammas? Dagtid ligger han ganska upprätt när han äter och då verkar det ju inte bli problem.

Inatt testade jag att halvsitta mot huvudgaveln istället. Jobbigare för mig men det verkar faktiskt fungera (peppar peppar). Håll tummarna för att det inte bara var en slump att han var mindre gasig i natt! Dock är jag trött ändå eftersom han var övertrött och somnade sent. Dessutom letade jag med lätt panik i sängen efter "den andra bebisen" i natt och det tog ett tag för M att övertyga mig om att det bara skulle vara en. Fruktansvärd dröm! Sen var jag tvungen att pussa på Leo en bra stund för att lugna ner mig.

På nappfronten har det tyvärr varit bakslag. Tage väckte Leo med ett vaktskall igår kväll (då var matte inte glad) och sen har han inte velat ta nappen igen.

Nu har han somnat sin eftermiddagslur i sjalen och jag ska också passa på att lägga mig en stund. Egentligen borde jag passa på att fixa kvällsmat, men det känns som att ögonen går i kors så det är nog smartare att sova lite.

Förresten verkar eftermiddagsmastodontbajsningarna vara en vana som är här för att stanna. Idag läckte han både ur rygg och benhål. Dags att byta till större blöja...

1 kommentar:

Ina sa...

De där bajsningarna är nog ändå en skänk från ovan. Felix bajsade ungefär var 7:e till var 14:e dag. Ont i magen var bara förnamnet. Huvvaligen.