söndag 2 mars 2008

Vänt var det här

Bärsjalen som jag köpte tillsammans med L har verkligen betalt sig. Dels är det skönt att få händerna fria (igår somnade han medan jag diskade... han delar pappas inställning till diskning) men dessutom så tycker jag det funkar ännu bättre än att bära när han är på gnällhumör. Kan tänka mig att det är för att han blir mer omsluten eller nåt, men hur som helst är det bra för oss båda! Nu somnade han medan jag vek tvätt och har snart sovit en halvtimme...

Jag vet inte riktigt vad dagens kinkighet beror på, men han är pruttig igen så kanske är det magen. Det har ju blivit bättre med magdropparna men ibland verkar det ändå inte vara riktigt bra. Men det tar väl ett tag för den lilla magen att komma i balans. Jag ger mag-massage vid nästan varje blöjbyte också. Inte för att jag vet om det hjälper, men han tycker om det iallafall.

I morse när jag skulle göra frukost la jag Leo på en filt i vardagsrummet under tiden. Han låg på mage och tränade nacken (som om det skulle behövas - han är stark som en tjur!) och plötsligt hör jag en lätt duns. När jag kommer in har han vänt sig på rygg! Jag vet inte om det var medvetet eller om han helt enkelt tappade balansen när han höll uppe huvudet, men vänt sig hade han gjort iallafall.

Inga kommentarer: