tisdag 11 mars 2008

Pocketböcker mm

Härligt! Pocketutbytet verkar fungera och två böcker har hittills trillat ner i brevlådan. Eftersom enda ansträngningen var att skicka en (redan läst) bok så har jag redan vunnit på det hela. Detta trots att jag inte fått ändan ur vagnen och ordnat alla sex personer som ska föra kedjebrevet (förhatligt ord, jag vet) vidare. Så om du vill vara med är det bara att säga till!

Igår var en bra dag med ett skrutt som somnade förmiddagslur av sig själv och var på bra humör större delen av dagen. Han låg och viftade under babygymet och verkade gilla när jag hjälpte honom med baby-situp. Dessutom "pratade" han mer än han brukar, vilket var kul att höra. Tyvärr var han som mest pratsam mellan fyra och fem på morgonen när jag bara orkade ligga bredvid och lyssna, men ändå.

Idag började dagen lite gnälligt, men har sedan blivit bättre. Han är nöjd med att ligga på filt lite längre stunder, vilket är skönt när man behöver äta frukost eller duscha. Men helst vill han vara i famnen förstås. Nu sover han eftermiddagsluren i sjalen och jag ska snart stoppa in fiskgratängen som jag gjorde iordning medan han somnade. Jag vet inte om det är för att jag själv blir lugnare eller vad det är, men han verkar trivas bäst om jag pysslar med något.

När M kommer hem ska maten stå på bordet och vi stressäta för att sen ge oss av till IKEA. Vi måste köpa ett täcke eftersom jag nojar över att Leo ska hamna under vårt stora och inte få ordentligt med luft. Det är ju varmare nu och det stora är lite i varmaste laget. Sen jag började amma liggandes på sida händer det tyvärr att jag somnar och han blir kvar mellan oss. Inte för att det behöver vara någon fara i det, men jag är ändå lite orolig. Så nu blir det varsitt (svalare) täcke ett tag, trots omysigheten i det. Fast jag får förstås dela med Leo så det blir mest M som får lida...

Inga kommentarer: