söndag 9 mars 2008

Mer gasprat

Aaah. Skruttas magont och gaser är helt borta sedan jag började ligga på sida och nattamma istället. Jag får visserligen lite ont i benen och bäckenet när han tar ett långpass, men det är det banne mig värt! Det är så mycket trevligare att se honom vakna bökandes efter mat istället för gråtandes.

Han har dock haft svårt att somna de senaste dagarna och vi har fått söva honom i bärsjalen för att han ska komma till ro. Fast det gör inte så mycket iof, för det räcker med att gå omkring lite vaggande och sjunga eller lalla så somnar han. Dessutom har man ju händerna fria till annat och han har somnat både till disk och strykning. Fast det optimala är egentligen att plocka bort den torra tvätten ur torkstället. Tar man några få plagg i taget och går med dem till sin plats så blir det lagom mycket rörelse och man känner sig lite mer produktiv än om man bara vankar omkring.


Fortsätter han med de här sovvanorna kanske strukna dukar blir mer en regel än ett undantag i det här hushållet ;-)

I bakgrunden syns förresten Leos favorittavla - han kan titta på den hur länge som helst!

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag skulle bara vilja säga att jag följer ditt gas- och pruttprat med stort intresse :-)

Ina sa...

Det ser helt underbart ut med Leo i sjalen! Skönt att han är bättre i magen.

Tänkte tipsa dig om en hemsida som jag snubblade över, ifall du inte redan har sett den:
http://familjenbra.blogspot.com/

Hon skriver recept lagade utifrån Årstiderna-lådan.

e sa...

linda v: tack :-)

ina: tack för tipset. Jag har varit inne där förut men det är länge sen - behövde bli påmind!