måndag 9 april 2007

Nu har vi flyttat in!

På påskafton flyttade vi vårt pick och pack från Rosendal till Karinstugan. Jag tror jag ska måla dörren blå.
Köket är litet, men med lite piff ska det nog bli fint. Jag har tänkt hänga fina gamla kökshanddukar som förhänge framför överskåpen.


Det finns iaf plats för två vid köksbordet. Här kommer mina fina pinnstolar som står i Ls förråd att passa!

Mommos matta är på plats och dynan jag virkade av mattrasor förra sommaren. Kaffekoppen står redo och på kvällen spelade vi Alfapet.

Barnen som bott i Karinstugan förut hade byggt en koja. De tänkte först montera ner den, men vi stoppade dem. Kan vara bra till barn som kommer på besök. Och att binda hundarna i tills vi fått upp stängslet...
Martin trivs i solen. Det var inte så varmt men då är det bra med en svärmorstickad kofta.


Inomhus fick pojkarna låna koftan ibland...
Gulle-Hasse tittar upp från sovpausen

5 kommentarer:

Unknown sa...

jag vet några som vill prova kojan!

Anonym sa...

Åh, det ser jättehärligt ut./mamman

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilket drömställe! Lycka till med torparlivet!

Ina sa...

Åh, det ser helt underbart ut. Det får mig att längta efter ett eget sommarställe.

Anonym sa...

Åh så härligt!
Jag kan ibland sakna det gamla stuglivet, innan vi fick ström och rinnande vatten, och innan vi rustade.