fredag 20 april 2007

Hopp och tunnlar

Isch, nu är jag förkyld igen. Jag förmodar att gårdagens springande på agilitybanan i regn och hagel kan ha bidragit. Men det var det värt för det var himla skoj och jag fick många bra tips om hur jag kommer vidare med träningen.

Det var första gången jag tränade med Hasse. Han brukar nämligen gå med husse men husse var hemma och rev kök inför dagens vitvaruleverans (ska bli så härligt med mer plats i kyl och frys... för att inte tala om tvättmaskin!). Efter gårdagens erfarenhet ska vi nog byta hund lite oftare för när jag fick se Tage tillsammans med Timo så var det tydligt att han mår bra av lite mer fart. Det var ingen tillstymmelse till ärevarv runt banan där inte!

Å som var inhyrd instruktör tyckte jag skulle leka och kampa mer med Tage och det stämmer nog bra. På slutet gjorde vi ett lopp med täta hinder och många snurrningar för matte. Det var nog svårare för mig än för Tage men det gick riktigt bra ändå. Men då hade jag också en rolig leksak som belöning... för vad ska man med köttbullar till tycker Tage?

Hasse är fortfarande lite efter de andra men var otroligt följsam och fin, flamsade bara iväg lite mot slutet. Det var kul att träna med honom och jag tror att jag ska öva lite mer hinderkännedom med honom medan husse får öva handling tillsammans med Tage. Sen när Hasse kommit ikapp med själva hindren så tror jag Tage får se upp lite. För även om han är snabb som en raket så är lillebror lite mer följsam...

Lönen för mödan blev dock att vakna upp med förkylning. Jag tänkte först åka in och jobba ett par timmar eftersom jag behövde skicka iväg några bilder till tryck. Men efter att ha känt mig febrig i duschen bestämde jag mig för att be om hjälp av kollegorna istället. Det handlade bara om att föra över en mapp på ftp och det är nästan löjligt att åka in bara för det.

Nu försöker jag snabbkurera mig med massa c-vitamin och vila. Ikväll måste vi nämligen till IKEA för att shoppa inför expeRtens ankomst. Jag har mätt alla luckor och hoppas att jag fått allt rätt nu. Givetvis stämmer inte alla mått med IKEAs så det lär bli en del arbete med sågen. Men vi lämnar ju köket i trygga händer så det blir nog bra i slutändan ändå!

M går kurs i helgen men jag har fått hjälp av JoN att köra en bäddbar soffa (begagnat nätfynd) samt diverse annat jox till torpet. Hyr vi ändå släp för att hämta soffan så kan vi lika gärna köra den hela vägen tänkte vi. En tur till outleten i Vingåker är också inplanerad och på kvällen ska jag på fest hos gammel-kollega från första byrån jag jobbade på. Den otrevliga byrån, men flera av arbetskamraterna var desto trevligare och nu är det en från järngänget som fyller jämnt. Ska bli så kul att ses!

Nä, nu väntar c-vitaminbrus och en tupplur under filten i väntan på att vitvarorna kommer i eftermiddag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig!