måndag 12 mars 2007

Utmanad av Ina...

...så nu ska jag försöka komma på konstiga saker jag gör :-)

1: Jag kan inte besöka en stad eller ett land utan att börja fantisera om hur det skulle vara att bo där. Ofta nöjer jag mig inte med bostad utan jag fantiserar ihop ett yrke och en arbetsplats också.

2: När jag äter Gott & Blandat äter jag alltid de salta svarta ihop med de röda. Och blir irriterad om det finns fler av den ena sorten så det inte går jämnt upp.

3: Jag kan inte se Hertz-skyltar utan att tänka på när Dogbert är konsult och ska föreslå ett nytt namn till Dilberts företag. Hans förslag är Uranus-Hertz och detta tänker jag på. Varje gång.

4: Jag trodde länge att namnet Fitzgerald var Fitzergald.

5: Trots att jag jobbar med att skriva (bland annat) så är jag fullkomligt kass på grammatik. Blir svettig av blotta ordet ordklasser. Men jag har alltid klarat mig fint på att jag ser vad som är rätt ändå.

6: När jag är ute med hundarna händer det att jag pratar för mig själv och hittar på sånger. Till exempel: En liten Hasse här bor i staden, han går och tassar mest hela dagen...

Alla har nog redan svarat på denna lista så jag hoppar över utmaningen och återgår till jobbet :-)

3 kommentarer:

Unknown sa...

*haha* det var mycket som inte ens jag visste om dig tydligen

maria sa...

hihi, jag hittar också på hundsånger, det finns numera hur många sånger som helst som inkluderar mina hundar och som jag sjunger på promenaderna. zam går t o m fot till en av sångerna.

Matilda sa...

Det är lite pappavarning på den sista va? :-)

OBS att jag har ny blogg! http://istidsgatan.blogspot.com/