fredag 2 mars 2007

Jag måste ha glömt att offra några getter

Gudarna är iallafall inte på min sida idag. Det har strulat och trasslat så mycket att jag börjar undra om det inte är meningen att jag ska få någon avkopplande slottshelg.

Det hela började väl i julas kan man säga. Då fick vi i uppdrag av chefen att innan mars månads slut åka ner till ett visst slott, sova över, äta middag och utvärdera. Företaget betalade resan och vi skulle gärna flyga med FlyMe.

Eftersom våren var tämligen fullbokad och jag och M åker till Tallin med HoJ nästa helg så bestämde jag mig för att åka med vännen L istället. Men så fick L förhinder på grund av jobbet och vi ägnade många telefonsamtal åt att jaga hundvakt till sötnosarna. Till sist löste det sig tack vare en snäll kusin och en lika snäll granne.

Jag och M började se fram emot en mysig helg tillsammans, helt utan bekymmer. Vi bokade hyrbil och började planera lite i tankarna. Igår kväll hörde vi att ryktena vi hört om FlyMe var verkliga, men vi tänkte att över helgen klarar de väl sig i alla fall.

Tji fick vi. M började genast leta efter alternativ men eftersom alla andra också gjorde det var det svårt. Tåg ner gick bra, men det var fullbokat på tillbakavägen. Sen hörde vi om Sterlings erbjudande att flyga FlyMe-folk gratis. Det var bara det att det gäller i mån av plats och på morgondagens flyg fanns två platser. Och dessa två kunde man inte boka utan man måste chansa och vara där. På kvällsflyget ner skulle det finnas sex platser, men det känns inte särskilt roligt att åka ner och inte hinna se eller göra något.

Att jag hade en väldigt stressig och roddig dag på jobbet gjorde knappast saken bättre. Tack och lov hade M mer tid så han lyckades till sist ordna flyg till Köpenhamn till rimligt pris. Vi får åka hemifrån redan klockan fem på morgonen men jag har lovat att inte vara morgonsur. Jag tror nog att när vi sitter och äter lyxfrukost på något cafe i Köpenhamn imorgon bitti så kommer vi att skratta gott åt eländet.

Nu ska jag tömma och ladda kameran och sen packa. Den blivande hundvakten har passat på att ta ett bad (hon behöver nog vila upp sig inför helgen).

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att ni fick en bra helg!